Bedrijfstraining

Begin > Waterworkshops >Training artikelen en berichten > Testje
Is uw bedrijf van type A of type B?


Voor wie is het artikel of bericht bestemd?
A.    Voor de lezer, die wil weten wat het bedrijf te melden heeft. De medewerker weet van de hoed en de rand. Het schrijven van een goed artikel hoeft dan ook niet veel tijd te kosten.
B.    Voor degene die het niet wil lezen. Dat levert iets op. Die andere lezer leest het immers al. Een goed artikel is een lust om het te lezen.

Waar leren medewerkers zakelijke teksten schrijven?
A.    Zakelijk schrijven leer je natuurlijk op kantoor. Bijvoorbeeld met een training 'inhouse'. Wie de structuur onder de knie heeft, kan elk onderwerp aan om zakelijk over te schrijven.
B.    Een keer lekker stoeien met zulke teksten op een prettige plek die héél anders is dan de werkplek geeft verrassend veel nieuwe inzichten en inspiratie waar je jarenlang profijt van hebt. Ook op kantoor.

Hoe groot mag een klas zijn?
A.    Leren doe je in een klas. Met een groep van 10 tot 15 mensen gaat het prima.
B.    Met zijn vijven om de keukentafel leer je veel gemakkelijker. Het geeft een verfrissende, realistische kijk op de zaak.

Lang heb ik in A geloofd maar inmiddels weet ik dat de B-methode veel doeltreffender is. In het verleden heb ik zelf wel A-trainingen gevolgd. Ik vond het leuk en zinvol maar ik ben dan ook gek op schrijven. Ik had ook collega’s die het minder leuk vonden en eigenlijk blij waren dat ze weer ‘gewoon’ aan het werk konden.
Je kunt je afvragen voor wie de training het meest effectief was.

Bah, wat leuk
Zo doen lezers –en klanten- ook. Wie het al waardeert, komt wel. Meerwaarde komt door die anderen. Is het dan logisch om in een zakelijke ruimte vaardigheden en inspiratie op te doen om ze over de streep te trekken? Nee!

 

Gonneke Bonting| gonneke@gonnekebonting.nl |0651462002